Rīgas Motormuzeja interaktīvā izstāde "Leģenda par dzelzs bruņinieku" saņem Latvijas Muzeju biedrības (LMB) piešķirto Gada balvu nominācijā "Gada tematiskā izstāde 2019". Motormuzejs uzvarēja arī nominācijā "Gada ieguldījums nacionālo vērtību (krājuma) saglabāšanā 2019" par bruņotā automobiļa Imanta daļu saglabāšanu un eksponēšanu izstādē “Leģenda par dzelzs bruņinieku”. Balva ir vienīgais apbalvojums nozarē un tās mērķis ir sekmēt ilgtspējīgu un kvalitatīvu muzeju nozares attīstību Latvijā.

Aprīlis Rīgas Motormuzejam ir dzimšanas dienas mēnesis. Pirms 30 gadiem, 1989.gada 22. aprīlī realizējās seno spēkratu kolekcionāru un entuziastu sapnis par savu mājvietu – svinīgā ceremonijā, klātesot simtiem cilvēku, tika atklāts Rīgas Motormuzejs. Muzeja pamatakmens tika ielikts 1986. gada 6. jūnijā, bet ēkas atklāšana notika 1989. gada 22. aprīlī. RMM ēku atklāja Valsts Plāna komitejas priekšsēdētajs Miervaldis Ramāns un satiksmes ministrs Jānis Janovskis, bet atklāšanā piedalījās Volkswagen koncerna pārstāvis. Muzeja ekspozīcijas pamatā bija AAK biedru seno spēkratu kolekcija. Jaunatvērtā muzeja apmeklējums bija iespaidīgs  – 1989.gadā 75 tūkstoši cilvēku, bet 1990. gadā jau 130 tūkstoši. Tas apliecināja, ka entuziastu sapnis bija pārtapis jaudīgā enerģijā, ko novērtēja arī sabiedrība. Muzejs vienmēr palicis uzticīgs savai misijai – ieinteresēt cilvēkus un veidot pozitīvu attieksmi pret spēkratu vēsturi un tehnikas mantojumu kopumā. Šobrīd RMM var lepoties ar 150 000 apmeklētāju gadā, vairākām Eiropas un Latvijas muzeju jomas balvām, bet vissvarīgāk ar atzinīgiem vārdiem, ko sniedz vietējie un ārvalstu apmeklētāji.

 

17.decembrī, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departaments pasniedza balvas 2018. gada veiksmīgākajiem jaunajiem tūrisma produktiem. Par inovatīvu, kvalitatīvu un ārvalstu tūristu vajadzībām piemērotu tūrisma produktu tika slavēts arī  Rīgas Motormuzejs, iegūstot godpilno 2.vietu.

 

Rīgas Motormuzejā tika atklāta unikāla interaktīva izstāde, kurā pirmo reizi klātienē ir iespēja apskatīt un izdzīvot stāstu par leģendāro Latvijas armijas spēkratu – bruņumašīnu “Imanta”. Izstādi “Leģenda par dzelzs bruņinieku” veido vienīgās saglabājušās Latvijas armijas bruņumašīnas “Imanta”  nesen atrastās 30 oriģinālās detaļas, kuras, aplūkojot caur īpaši veidotu jaunākās paaudzes 3LCD lāzertehnoloģiju un 3D hologrāfiskās plēves projekciju, ļaus atdzīvināt un ieraudzīt bruņutehnikas modeli pilnībā četros dažādos laika posmos. Izstāde muzejā apskatāma līdz 2019. gada novembra beigām.      

 

Rīgas Motormuzejs bija izvirzīts 2018.gada Historic Motoring Awards balvas finālam kategorijā "Gada seno spēkratu muzejs". Svinīgā apbalvošanas ceremonija notika 25.oktobrī Londonā, un to droši var dēvēt par klasisko auto pasaules Oskariem. Motormuzeja sāncenši bija tādi izcili pasaules muzeji kā Petersen Automotive Museum ASV, Cité de l'Automobile - musée national collection SchlumpfFrancijā, Museo Nicolis: Auto, Moto, Bici, Aerei E Oggettistica D'epoca Itālijā, kā arī Torre de Loizaga-CMV Colección Miguel de la Vía muzejs Spānijā, kurā apskatāma viena no lielākajām Rolls-Royce spēkratu kolekcijām pasaulē.

 

No 9. līdz 12.maijam, Rīgas Motormuzejs veiksmīgi sevi prezentēja Polijas galvaspilsētā Varšavā notiekošajā Eiropas muzeju forumā “Inovācijas muzejos”, kā arī saņēma atzinības sertifikātu par publiskās kvalitātes veicināšanu muzejā. Motormuzejs bija viens no 40 izciliem Eiropas muzejiem, kas bija nominēts 2018.gada Eiropas muzeja gada balvai (EMYA). Galvenās balvas šoreiz aizceļoja uz Londonas dizaina muzeju un mūsu kaimiņu Igauņu Nacionālo muzeju Tartū. Īpašu atzinību saņēma mūsu pašu Raiņa un Aspazijas muzejs.

 

2017.gada septembrī Rīgas Motormuzejs 34 Eiropas muzeju konkurencē tika augstu novērtēts un iekļuva Eiropas muzeju akadēmijas (European Museum Academy) konkursa finālā, apsteidzot britu nacionālo auto muzeja British Motor MuseumMercedes - Benz muzeja Štutgartē un daudzu citu pasaulē slavenu muzeju ekspozīcijas. Rīgas Motormuzejs, kuru iemīļojuši tūkstošiem apmeklētāju no Latvijas un citām valstīm,  nu guvis arī ļoti augstu oficiālu novērtējumu  no labākajiem Eiropas muzeju speciālistiem. Konkursa žūrija, kuras sastāvā ir Eiropas muzeju vadītāji, nozares speciālisti, kā arī Luksemburgas princese Sibilla de Luxembourg, atzinīgi novērtēja Motormuzeja ekspozīcijas kvalitāti un stāstu pasniegšanas veidu, kas izglītojošos aspektus savieno ar izklaidējošo pusi. 

 

Latvijas Muzeju biedrības gada balvas “Zelta puteklis” 2016 Rīgas Motormuzejs uzvarēja nominācijā “Inovācijas muzejā” par spēju izmantot mūsdienu tehnoloģijas muzeju darbā, objektu interpretēšanā un muzeja apmeklētāja pieredzes bagātināšanā. Komisija vērtēja nevis pašas tehnoloģijas, bet to kā to lietošana, izmantošana ietekmē muzeja apmeklētāja zināšanas, iesaistīšanos un sajūtas.

 

2016.gada 30.martā Latvijas Nacionālajā bibliotēkā norisinājās gada ievērojamākais notikums būvniecība – skates “Gada labākā būve Latvijā 2016” fināls un uzvarētāju apbalvošana. Par 2016.gada labāko pārbūves projektu tika atzīts Rīgas Motormuzejs. Pie tam, Motormuzejs saņēma arī apdrošināšanas sabiedrības ERGO īpašo balvu kā “Sabiedrības ieguvums 2016”, kā arī „Knauf” balvu.

2016.gada novembrī viens no Rīgas Motormuzeja unikālākajiem eksponātiem latvieša būvētais 1903. gada Krastin auto devās uz Londonu, lai startētu pasaules senākajā joprojām notiekošajā motorizēto transportlīdzekļu braucienā "Bonhams London to Brighton Veteran Car Run". Auto piedalījās arī Londonas centrā notiekošajā Regent Street Motor Show Concours d'Elegance, un kļuva par uzvarētāju kategorijā Overall Winner. Zīmīgi, ka no 400 brauciena dalībniekiem tikai 100 unikālākajiem spēkratiem ir ļauts piedalīties Regent Street seno spēkratu izstādē. 20.gadsimta sākumā latvieša Augusta Krastiņa ASV būvētais auto pārsteidza žūriju ar tā vēsturi, neticamo atrašanas stāstu, profesionālo restaurāciju, kā arī faktu, ka tas ir vienīgais saglabājies eksemplārs pasaulē. Žūrijas komisijā bija Royal Automobile Club biedri, kā arī populārā britu raidījuma Wheeler Dealers vadītājs Edd China.

2016.gada oktobrī invalīdu apvienība Apeirons apbalvoja gada labākos vides pieejamības veicinātājus. Balvas par ieguldījumu vides pieejamības veicināšanā pasniedza 7 nominācijās, bet galveno balvu par 2016. gada humānāko ēku saņēma tieši Rīgas Motormuzejs. Interaktīvs, pieejams un universāls – šo un vēl citu īpašību dēļ par 2016. gada humānāko ēku tika atzīts Rīgas Motormuzejs, kas ieguva Apeirons lielāko apbalvojumu – Zelta kruķi. To ik gadu saņem objekts, kas atbilst visām likuma prasībām vides pieejamības jomā.

 

2016.gada 1. jūlijā, ar seno spēkratu parādi un sarkanās lentas simbolisku pārgriešanu svinīgi tika atklāts rekonstruētais CSDD Rīgas Motormuzejs (RMM), kļūstot par Baltijā lielāko un modernāko vēsturisko spēkratu muzeju Baltijā.

Rīgas Motormuzeja jaunās ekspozīcijas dizaina projekts paredz izveidot radikāli jaunu, inovatīvu seno spēkratu ekspozīciju ar interaktīviem un multimediāliem risinājumiem. Ekspozīcijas dizaina projektu izstrādāja dizaina birojs H2E un realizē pilnsabiedrība SMSJ. 

Kamēr Rīgas Motormuzeja ēkā norisinās rekonstrukcijas darbi, muzeja seno spēkratu ekspozīcija tika pārvesta un izvietota pagaidu telpās Rāmavā. Pagaidu telpās apmeklētāji varēja apskatīt ne tikai pastāvīgo ekspozīciju, bet arī eksponātus, kas līdz šim bija atradušies muzeja krātuvēs. Senie spēkrati pagaidu telpās atradās līdz 2014. gada 30. augustam.

 

Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcijas projekta ietvaros notiek ēkas pārbūve, lai pēc iespējas paplašinātu ekspozīcijai domāto platību, uzlabotu ēkas energoefektivitāti, izveidotu ērtu, mūsdienīgu ieejas risinājumu, uzlabotu apmeklētāju plūsmas organizāciju un nodrošinātu muzeja pilnīgu pieejamību visiem, t.sk. arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Vienlaikus maksimāli tiek saglabāts Rīgas Motormuzeja vēsturiskais veidols un plānojums. Ēkas rekonstrukcijas projektu izstrādā SIA „Projektēšanas birojs ARHIS”, rekonstrukcijas un būvniecības darbus veic SIA „Skonto būve”.

2013. gada 15. aprīlī Rīgas Motormuzeja ēkas publiskā darbība tiek pārtraukta, lai jau pēc mēneša tiktu uzsākta vērienīga muzeja ēkas rekonstrukcija un modernas ekspozīcijas izveide. Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcijā paredzēta tās pārbūve, lai pēc iespējas paplašinātu ekspozīcijai domāto platību, uzlabotu ēkas energoefektivitāti, izveidotu ērtu, mūsdienīgu ieejas risinājumu, uzlabotu apmeklētāju plūsmas organizāciju un nodrošinātu muzeja pilnīgu pieejamību visiem, t.sk. arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Būtiski, ka projekts paredz vienlaikus maksimāli saglabāt Rīgas Motormuzeja vēsturisko veidolu un plānojumu.

Jūlija sākumā pēc rekonstrukcijas tiek atklāta Rīgas Motormuzeja filiāle Bauskā. Iepriekš šajā vietā bija Rīgas muzeja dublikātu un fondu spēkratu glabātuve. Tagad filiāle ir pārveidota par jaunu un kvalitatīvu tūrisma objektu Zemgalē. Tās paplašinātajās un labiekārtotajās telpās apmeklētājiem tiek piedāvāta liela seno spēkratu daudzveidība - apskatāmi vieglie auto, ar kādiem pilsētnieki dodas izbraukumos pagājušā gadsimta 30-tajos gados un pēckara laikā, bet lauku noskaņu rada traktori, kuļmašīna un citi 20-30 – to gadu lauksaimniecības tehnikas paraugi.

Rīgas Motormuzeja 1. stāvā bijušajās autoservisa telpās 2010. gada 10. decembrī  tiek atklāta jauna izstāžu zāle, tādā veidā par 800 m2 paplašinot kopējās ekspozīciju telpas. Jaunajā zālē izvietota tematiska ekspozīcija par kravas automobiļiem, specializētajiem un militārajiem spēkratiem.

2009. gada 1. jūlijā Rīgas Motormuzejs kļūst par Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) struktūrvienību. Jaunā muzeja pārvaldes forma ir sekmējusi muzeja ēkas platību atbrīvošanu no agrākajiem nomniekiem, pielāgojot tās specifiski muzejisku funkciju veikšanai.

1997. gada 6. septembrī pēc pilnīgas atjaunošanas profesora Ferdinanda Poršes konstruētā 1938. gada sacīkšu mašīna Auto Union V16 atgriezās Rīgā un tika demonstrēta Biķernieku trasē.

1990. gada 25. augustā uz Latviju atbrauc Karls Hāns, Volkswagen A.G. šefs. Vizītes laikā viņš apmeklē arī Rīgas Motormuzeju. Karla Hāna vizīte Rīgā autocilvēkiem bija salīdzināma ar pāvesta vizīti pie katoļticīgajiem.

1989. gada 22. aprīlī notika svinīgā Rīgas Motormuzeja atklāšanas ceremonija. Datums bija simbolisks – Ļeņina dzimšanas dienai veltītā sestdienas talka, kurā 1976. gadā Maskavas rūpnīcā ZIL tika izglābts Auto Union. Līdz ar muzeja atklāšanu Latvijas kultūrizglītojošo iestāžu pulkam pievienojās tolaik un arī tagad Baltijā lielākais seno spēkratu muzejs. 1989. gadā jaunatklāto muzeju apmeklēja 75 000 cilvēku, 1990. gadā apmeklētāju skaits sasniedza 130 000.

1986. gada 6. jūlijā tika ielikts Rīgas Motormuzeja pamatakmens. Ceremonijā piedalījās Satiksmes ministrija, Rīgas pilsētas vadība un somu piegādātāju firmu pārstāvji. Simboliski muzeja ieejas kolonnas pakājē tika iemūrēta nerūsējoša tērauda kapsula ar vēstījumu latviešu un krievu valodā

1978. gadā divarpus mēnešus Rīgas Biržas zālē norisinājās AAK organizētā seno spēkratu izstāde Auto. Moto. Retro. Būtībā izstāde uzskatāma par mini Motormuzeju. Izstādē tika izstādīts arī nule restaurētais Latvijas autobūves pirmsākumu piemineklis – firmas Russo Balt ugunsdzēsēju automobilis.

No ZIL rūpnīcas pirms plānotās sagriešanas sestdienas talkā uz Rīgu tika atvests leģendārais Auto-Union kalnu sacīkšu auto, kas drīz vien nonāca rietumvalstu bagātu auto kolekcionāru uzmanības centrā. Izrādījās, ka tas ir vienīgais saglabājies C/D modelis pasaulē.

Trīs gadus pēc kluba nodibināšanas Latvijas Antīko automobiļu klubs noorganizē pirmo masu pasākumu – Rīgas seno spēkratu salidojumu. Dalībnieki no rīta pulcējās Doma laukumā, lai cauri visai Rīgai brauktu uz Biķernieku trasi. Spēkratu parāde virzījās pa Brīvības ielu līdz pat pašai trasei, kur notika izstāde, demonstrācijas, veikības un regularitātes sacensības. Parādē piedalījās apmēram simts seno spēkrtau. Arī tagad jau par tradīciju kļuvušais seno spēkratu salidojums Rīga Retro pulcē skatītāju tūkstošus un parādē piedalās daudzi unikāli auto vēstures ekspemplāri, tai skaitā automobiļi, kas tālajā 1975. gadā bija parasti ikdienas automobiļi.

AAK rīkoja seno spēkratu izstādes un salidojumus, kas bija ļoti iecienīti, un pirmajos gados tos apmeklēja tūkstoši un pat desmitiem tūkstoši skatītāju. Sekoja jūsmīgi raksti LPSR un PSRS presē. Tā AAK drīz kļuva ļoti populārs visā Padomju Savienībā. No daudzām PSRS republikām uz AAK nāca vēstules ar interesantiem seno spēkratu piedāvājumiem. AAK biedri gan savām kolekcijām, gan kluba kolekcijai vāca senos spēkratus – automobiļus un motociklus no dažādām PSRS pilsētām – no privātpersonām un iestādēm.